29 sierpnia 2011

Co w trawie piszczy



Po ponad półrocznej przerwie chciałbym zaktualizować część informacji na blogu oraz napisać co się ze mną działo w tym czasie. Zaniedbałem bloga całkowicie i jestem z tego powodu mega wkurzony. Brak czasu spowodował, że weekendowe chwile wolałem spędzać inaczej niż pisząc nowe wiadomości na stronę. Ale co właściwie spowodowało ten brak czasu?Ostatnie informacje na blogu dotyczyły poszukiwań pracy po skończonych studiach magisterskich. Zastanawiałem się wówczas czy próbować stworzyć coś własnego czy pierwsze miesiące po studiach pracować na etacie. Po rozmowach z bardziej doświadczonymi ludźmi, mającymi swoje firmy postanowiłem, że przynajmniej przez pierwszy rok będę zbierał doświadczenie pracując u kogoś...

Poszukiwania pracy trwały w moim przypadku dwa miesiące i w tym czasie byłem na około 10 rozmowach kwalifikacyjnych, wysyłając jednocześnie około siedemdziesięciu CV. Wygórowanych oczekiwań finansowych nie miałem i traktuję swoją obecną pracę jako wielkie źródło zdobywania doświadczenia i kontaktów. Moja praca polega na współpracy z małymi i średnimi przedsiębiorstwami oraz pomocy w ich rozwoju. Pierwsze trzy miesiące na okresie próbnym były naprawdę ciężkie i myślałem chwilami o złożeniu wypowiedzenia. Jednak każdego dnia uczyłem się na własnych błędach, co pozwoliło mi na osiągnięcie najlepszych wyników sprzedażowych w Polsce przez ostatnie sześć miesięcy.

Co dalej? Pracując tak jak obecnie, miliona w życiu nie osiągnę. Dałem sobie czas do września, aby zebrać doświadczenie, podłapać kontakty, przeanalizować rynek i zrealizować pomysł, który od kilku miesięcy jest w mojej głowie.
Co z blogiem? Nie chce składać deklaracji, że na blogu będą pojawiać się co tydzień nowe wiadomości, gdyż poprzednie deklaracje nie były realizowane. Jeśli będę miał czas i ciekawe informacje to blog będzie sukcesywnie aktualizowany.
Ostatnie podsumowanie zostało umieszczone w sierpniu więc minęło już ponad pół roku. Dlatego poniższe dane zostaną przedstawione na podstawie ostatnich  6 miesięcy do dnia dzisiejszego.

Inwestycje

Akcje, które posiadam miały wzloty i upadki. No może oprócz Vision, które niezmiennie jest na poziomie 0,02 zł za akcje. WindMobile w pewnym momencie było już na poziomie 6,85 zł za akcję, aby w ciągu półtora miesiąca spaść do 4,52 zł. Akcje TIM natomiast zanotowały w styczniu dość duży wzrost i obecnie są na poziomie 6,36 zł. Postanowiłem, że na wykresie nie będą przedstawiane informacje odnośnie gotówki, chyba że będę ją trzymał na lokatach. Dlatego poniżej jest taka grupa krecha w dół.

 Blog

Niestety od sierpnia na blogu nie działo się kompletnie nic, co starałem się wyjaśnić na początku posta. Nie oznacza to, że przez ten czas nikt strony nie odwiedzał. Jestem nawet zaskoczony, że widać wyraźny wzrost odwiedzin od sierpnia mimo braku mej aktywności. Poniżej zamieszczam zestawienie zbiorcze za pół roku oraz podsumowanie każdego miesiąca.

Zarobki z bloga

Brak aktywności równa się brakowi zarobków. W moim przypadku nie jest to tak jednoznaczne i przez ostatnie pół roku coś z bloga udało się zarobić. Nie jest to tyle ile zarabiałem jak pisałem, ale przyda się na opłacenie domeny w marcu.

AdTaily: 43,31 zł
AdSense: 3,46 ? (14,32 zł)
System partnerski Bankier.pl: 70 zł

Suma: 127,63 zł  całkowicie pasywnego dochodu (średnio 21 zł miesięcznie)

Cele

Odnośnie celów, które sobie postawiłem w poprzednim roku, to tylko nieliczne udało mi się zrealizować. Były to jednak te najistotniejsze dla mnie (napisanie pracy magisterskiej, jej obrona, znalezienie ciekawej pracy oraz zbudowanie multimedialna-prezentacja.pl, która przynosi pierwsze ?kokosy?. Poniżej umieściłem procent realizacji celów, które możecie znaleźć klikając w zakładkę cele, w górnym menu strony.
Finansowe
1. Zarabiać w AdTaily 40 zł miesięcznie (85%)
2. Zarabiać w AdSense 10 euro miesięcznie (28%)
3. Posiadać aktywa na poziomie 4000 zł (88%)
4. Zarobić na blogu 2000 zł (1924,07 zł, 96%)
Rozwój bloga
1. Osiągnąć PageRank 1 (04.2012)
Osiągnąć PageRank 4
2. 4000 wyświetleń bloga w miesiącu (70%)
3. Zdobyć 30 fanów na facebooku (29 fanów)
4. 20 subskrybentów RSS (5 subskrybentów)
5. Napisać 84 posty w 2012 roku (28 postów) ? cel niezrealizowany
Napisać 28 postów w 2013 roku
6. 30 000 odwiedzin (9761, 32%)
7. Napisać 10 porad na zaradni.pl (30%)
8. 50 subskrybentów na liście mailingowej (32)
Osobiste
1. Przeczytać 12 książek (2012)
- przeczytałem więcej, jednak muszę odnaleźć wszystkie tytuły, zaktualizuje je w zakładce cele
2. Obronić pracę magisterską w czerwcu- zrealizowane
3. Otworzyć w kwietniu nową stronę (multimedialna-prezentacja.pl)- zrealizowane
4. Stworzyć do końca 2012 r. trzecią stronę- niezrealizowane
5. Znaleźć w sierpniu pracę na pełen etat- zrealizowane

Dzięki za powrót na mojego bloga, pozdrawiam Łukasz

2 komentarze: