31 sierpnia 2014

O mnie 2014




Obecnie pracuję na etecie w firmie z branży finansowej. Jest to moje jedyne źródło dochodu. Wszystkie oszczędności, które wspólnie z narzeczoną odkładaliśmy przez ostatni rok zostaną przeznaczone na wesele. Jest to kilkadziesiąt tysięcy złotych, praktycznie ponad jedna trzecia więcej tego, czego się spodziewałem. Jestem również w trakcie sprzedaży trzy pokojowego mieszkania. Połowę pieniędzy ze sprzedaży mam zamiar przeznaczyć na wkład własny pod zakup dwóch kawalerek na wynajem. Drugą połowę wydam na zakup naszego własnego mieszkania (pewnie trzeba będzie dołożyć na remont i wyposażenie). Plany ambitne i mam zamiar je zrealizować do maja przyszłego roku.

Ze względu na wydatki związane z weselem wszystkie pieniądze ulokowane są na koncie oszczędnościowym w Alior Banku z oprocentowaniem promocyjnym 3%. Posiadam jedynie akcje firmy Virtual Vision, które warte są obecnie 165 zł. Trzy lata temu tak wyglądały moje cele:

Jeśli chodzi o moje cele, to o jednym już zapewne wiesz. Jest to uzyskanie 1 miliona złotych. Terminu nie chcę sobie jakoś ściśle narzucać, jednak myślę, że 23 lata, jest to realny czas na zbudowanie takiego kapitału. Nie ograniczam się także, jeśli chodzi o sposoby osiągnięcia tego celu. Głównie powinno być to inwestowanie na giełdzie, w fundusze inwestycyjne oraz zarabianie (na początku zapewne na etacie, później może poprzez własny biznes). Omawiany milion to nie tylko pieniądze, które mam posiadać na koncie. Wliczam w to chociażby nieruchomości (tylko te, które będą moimi aktywami, więc nie własne mieszkanie), własny biznes, surowce oraz inne aktywa, które w przyszłości będę posiadał. Moje aktywa w wieku 45 lat mają więc wynosić 1 000 000 zł. Zostały mi 23 lata, więc średnio nic nie inwestując powinienem odkładać 43 500 zł rocznie do skarpety (3625 zł miesięcznie). Jest to zawrotna kwota, jednak poprzez inwestowanie z zyskiem kilkunastu procent rocznie, z pomocą procentu składanego robi się znacznie mniejsza suma. Kolejnym moim celem jest zapewnienie sobie pasywnych źródeł dochodów . W tym momencie nie będę tego elementu jeszcze rozwijał, gdyż nie posiadam na razie możliwości i wiedzy aby ten cel zrealizować. Plany na przyszłość dotyczą głównie nieruchomości oraz edukacji, które mają mi zapewnić dochód pasywny.

Poniżej znajdziecie moją wartość netto, z której wynika, że zrealizowałem obecnie 22% planu.


Jakie mam plany związane z rozwojem bloga?

Na początku chcę do końca roku publikować miesięcznie minimum trzy posty. Postanowiłem co miesiąc analizować najlepsze lokaty i konta oszczędnościowe. Na koniec miesiąca pojawi się podsumowanie, w którym przedstawie informacje dotyczące bloga oraz własnej drogi do miliona. Reszta postów będzie dotyczyć inwestowania, nieruchomości, rozwoju bloga oraz rozwoju osobistego. 

Witam Was ponownie i liczę na Wasze wsparcie, pytania oraz sugestie.  
 

2 komentarze: