08 maja 2015

9% w miesiąc

Na początku kwietnia zdecydowałem się wziąć udział w konkursie Turbo Wyzwanie organizowanym przez ING. Konkurs ten polegał na inwestowaniu wirtualnych 100 000 zł, które mogłem inwestować w certyfikaty ING Turbo oraz wybrane ETF-y i akcje. Aby wygrać należało uzyskać jak najwyższą stopę zwrotu z wirtualnych inwestycji. 15 najlepszych osób uzyskało atrakcyjne nagrody. Statystyki konkursu wyglądają następująco:


Jeśli chodzi o moje wyniki to widać je na poniższym screenie z maila, którego otrzymałem:


Moja strategia polegała na zakupie następujących aktywów, po 10000 zł każdy:

- akcje Adidas
Gold
- index Hang Seng oraz Nikkei

Pozostałe 50 000 PLN pozostawiłem w gotówce.


Co sądzisz o takim wyniku?

27 komentarzy:

  1. Do 15-tki trochę zabrakło, ale i tak gratuluję. Fajny konkurs, a Twoja stopa zwrotu moim zdaniem całkiem niezła. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym nie zostawiał gotówki. Skoro to tylko symulacja, to bym zaszalał! Wynik i tak całkiem niezły. Kiedyś robiłem gruntowną analizę biznesową jednej spółki na zajęcia i chciałem w nią zainwestować, chociaż się tego bałem. Nic nie zyskałem i nic nie straciłem, bo nic nie włożyłem, ale zyskać mogłem wiele! Czasem warto zaryzykować

    OdpowiedzUsuń
  3. Wynik bardzo ciekawy, gratuluję. Kiedy kolejna zabawa w ten styl to też bym spróbował swoich sił?

    OdpowiedzUsuń
  4. Spoko wynik, gratki i powodzenia. Będę obserwował ten blog.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też tak chcę, czekam na więcej postów

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że udało ci się osiągnąć taki wynik.. Chętnie i ja bym spróbowała sił w takim konkursie, może bym się czegoś przy okazji nauczyła. Fajny sposób na nudę i dodatkowo trochę wiedzy zostanie w głowie. Nie wiesz może czy będzie druga taka edycja konkursu?Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że nie udało się wygrać, ale wynik i tak jest imponujący :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry artykuł, fajnie, że udało ci się osiągnąć taki wynik
    Zapraszam na http://zarabiak.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Brawo :) gdyby tak miesiąc w miesiąc mieć 9% to byłoby super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Te złoto, to chyba nie był dobry wybór wtedy, jak i teraz...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe jak po wakacjach. Chyba powiedzenie sprzedaj w maju i wróć po wakacjach sprawdziło się w tym roku wyjątkowo ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja to bym jeszcze poczekał na wybory...

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie oprocentowanie jest marzeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobry wynik! Gdzie można znaleźć takie konkursy? Chętnie bym na takim sprawdził swoje umiejętności no i nabrał doświadczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobrze wiedzieć takie rzeczy, dzięki wielkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. chętnie bym też tyle zarobił ale mi zwykle takie rzeczy się nie udają

    OdpowiedzUsuń
  17. No no, całkiem ciekawa koncepcja :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobry wynik, ale ja zainwestowałbym trochę inaczej ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wynik bardzo fajny, teraz tylko przenieść efekty na prawdziwą giełdę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chciałbym mieć taką stopę zwrotu co miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wypracowanie takiego zysku w miesiąc to już potężna sztuka. Jeśli jednak ktoś chciałbym mieć taką stopę zwrotu każdego miesiąca to możemy pomyśleć nad inwestycją w chwilówki czy pożyczki społecznościowe, tam to ma szansę się udać choć oczywiście wiązało się będzie z ryzykiem.

    OdpowiedzUsuń
  22. Racja, zgodzę się z Tobą @hornamag odnośnie tych pożyczek społecznościowych, bo zyski z nich płynące dla inwestorów są na bardzo zadowalającym poziomie. Sam zresztą od roku inwestuję w taki sposób i mogę polecić każdemu, kto ma oszczędności i chce choćby część z nich zainwestować oraz pomnożyć. W szczególności godnym zainteresowania jest CapitalClub i jako miejsce sprawdzone oraz bezpieczne sugerowałbym właśnie ten wybór.

    OdpowiedzUsuń