29 sierpnia 2011

Podstawy inwestowania na giełdzie



Jakiś czas temu trafiłem przypadkowo na stronę Pulsu Biznesu i znalazłem darmowe szkolenia dla osób, które chciałyby poszerzyć swoją wiedzę z zakresu rynków kapitałowych oraz pieniężnych. Jest to bezpłatny webinar, którego celem było promowanie wiedzy o inwestowaniu wśród osób, które powoli chcą zacząć swoją przygodę z giełdą. Wykłady składają się z siedmiu bezpłatnych sesji online, które były prowadzone przez specjalistów z dziedziny rynków finansowych.


  •  Podstawy inwestowania na GPW
Prowadzący: Marcin Mierzwa, z-ca Dyrektora Biura Maklerskiego, Alior Bank SA.
        Szkolenie dotyczące organizacji GPW, składania zleceń, opodatkowania i podstawowych informacji dotyczących inwestowania. Dla początkujących, jest to idealny wstęp do inwestowania na giełdzie.

  • Źródła informacji przydatne dla inwestorów, czyli gdzie szukać informacji, aby zarobić
Prowadzący: Andrzej Stec, redaktor działu Inwestor, Puls Biznesu.
        Na tym szkoleniu można dowiedzieć się jak, gdzie i kiedy szukać informacji przydatnych inwestorom. Komunikaty bieżące, okresowe, Internet, konferencje, spotkania, gazety, TV, biura maklerskie to główne źródła danych, o których jest mowa.

  • Rynki finansowe a cykl koniunkturalny w gospodarce
Prowadzący: Wojciech Białek, analityk, CDM Pekao SA.
        Dla mnie najciekawszy wykład, gdyż wcześniej nie interesowałem się cyklami na rynkach finansowych. W tym webinarze zawarta jest wiedza potrzebna każdemu, kto inwestuję swoje pieniądze (nie tylko na GPW).
  • Fundamentalna analiza spółek
Prowadząca: Agata Filipowicz-Rybicka, koordynator Zespołu Analiz Biura Maklerskiego Banku BPH S.A. ? Makler papierów wartościowych.
        Moim zdaniem jeden ze słabszych wykładów, choć temat ciekawy. Podanych informacji jest dużo, jednak przekazane są w skomplikowany sposób. Przed wysłuchaniem szkolenia liczyłem na więcej, gdyż teraz czytam wiele o analizie fundamentalnej. Możliwe, że dla początkujących będzie to wystarczające. Ja się zawiodłem.
  • Analiza techniczna: wykres (nie zawsze) prawdę ci powie
Prowadzący: Piotr Kuczyński, główny analityk, Xelion. Doradcy Finansowi Sp. z o.o.
        Wykład dla osób, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z analizą techniczną (sam zacząłem się interesować nią 3 lata temu). Ku mojemu zdziwieniu, pozostałem do końca szkolenia. Głównie za sprawą ciekawych informacji (nawet nie związanych z analizą techniczną) podawanych przez prowadzącego, którego osobiście bardzo lubię i cenię.
  • "Day Trading"- zarabianie na krótkoterminowych ruchach cen
Prowadzący: Tomasz Jerzyk, analityk, DM BZ WBK.
        Temat wykładu nie jest związany z moją strategią inwestycyjną, jednak dobrze mieć pojęcie o tym systemie inwestowania. Prowadzący w ciekawy sposób, przedstawia możliwości jedno-sesyjnego inwestowania.
  • Fundusze Inwestycyjne
Prowadzący: Alfred Adamiec, prezes Domu Maklerskiego ALFA Zarządzanie Aktywami S.A.
        Wykład dla osób, które nie inwestowały wcześniej w fundusze inwestycyjne, lub chcą się w tym aspekcie podszkolić. Osobiście nie dowiedziałem się nowych rzeczy, choć prowadzący w przystępny sposób potrafi przekazać swoją wiedzę na temat funduszy inwestycyjnych.

        Podsumowując są to wykłady dla osób początkujących, którzy pragną w przyszłości inwestować swoje pieniądze oraz dla osób już inwestujących, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę. Dla mnie najciekawsze były wykłady 1, 3 i 5.
Co sądzisz o tych wykładach? Czy warto poświęcić parę godzin na ich wysłuchanie?

1 komentarz:

  1. Chciałam się z Wami podzielić moim ostatnim odkryciem. Chodzi o system, który całkiem niedawno wdrożyłam w swojej firmie - system ERP - tu znajdziecie więcej na ten temat. Muszę przyznać, że trochę się bałam, ponieważ to duża zmiana. Ale już widzę pierwsze pozytywne zmiany w firmie w związku z działaniem tego systemu.

    OdpowiedzUsuń