29 sierpnia 2011

Pierwsze podsumowanie Pomysłu na milion



Dokładnie 2 lipca rozpocząłem pisanie na blogu. Minął pierwszy miesiąc, dlatego chciałbym go podsumować. Mam zamiar robić to właśnie pierwszego dnia każdego miesiąca. Z racji tego, że jest to pierwsze podsumowanie, na razie, nie mam z czym porównywać obecnych danych. Zrobię to za miesiąc.



Finanse

        W obecnym miesiącu nie robiłem zbyt dużego bałaganu w swoich finansach. Część pieniędzy trzymam na lokatach w Getin Banku, które kończą się na początku września. Wtedy mam zamiar bardziej agresywnie zainwestować te pieniądze. Oczywiście, wszystko będzie zależeć od aktualnej sytuacji na rynkach, bo jeśli nadal będą takie zawirowania jak obecnie, niewykluczone, że dalej będę lokował pieniądze dość bezpiecznie. Lipiec był dla mnie miesiącem wakacyjnym, przez co, praktycznie, nie udało mi się odłożyć żadnych pieniędzy, a wręcz ich ubyło.

Lokaty: 1575,2 zł, Gotówka: 400 zł.

Giełda

        Jak pisałem na początku lipca kupiłem 50 akcji JSW po cenie 136 zł. Były to pieniądze pożyczone, dlatego w dniu debiutu sprzedałem 40 akcji po cenie 138,90 zł. Pozostałe 10 akcji trzymam do chwili obecnej i są to już moje pieniądze. Mam zamiar je sprzedać, gdy kurs podskoczy w okolice 140 zł. Nie była to inwestycja udana i chcę jak najszybciej pozbyć się tych akcji. Rozpoczynam również poszukiwania dwóch spółek (prawdopodobnie z rynku NC), w które będę chciał te pieniądze zainwestować. Stop-loss ustaliłem na poziomie 132,50 zł. Jednocześnie mam zamiar zamknąć rachunek maklerski w banku BGŻ i poszukać innego, lepszego.

10 akcji JSW po cenie 137 zł- 1370 zł

Ruletka

        Projekt 3 zł dziennie z ruletki okazał się kompletną klapą i go zamykam. Udało mi się zarobić na nim 7 zł. Jednak jest to niewspółmierne do czasu jaki poświęciłem. Aby, ustalone 3 zł zarobić, potrzebowałem czasami nawet 2 godzin! 1,5 zł na godzinę nie płacą chyba nigdzie w Europie. Dodatkowo, kilka razy zdarzyło mi się, że podczas obstawiania, zawieszała się ruletka i nic nie mogłem zrobić. Strategia wówczas przestawała działać i należało skończyć grę. Jeśli dodać do tego, że pewnego razu, gdy liczyłem stosunek czerwonych do czarnych, wyszło 69-31, obraz tego projektu nie wygląda kolorowo. Wolę ten czas poświęcić na czytanie książki, dlatego projekt 3 zł dziennie z ruletki zostaje zawieszony.

Blog

        W pierwszym miesiącu zamieściłem 8 wpisów, z czego najchętniej czytany post to Sprzedaż mieszkania, czyli jak napisać ogłoszenie. Więcej osób odwiedziło tylko stronę Portfel, co mnie wcale nie dziwi. Gdy wchodzę na nowego bloga, zakładka lub post związany z inwestowaniem autora, również jest dla mnie jedną z najciekawszych informacji. W lipcu stronę odwiedziło 1 390 osób. Nie wiem, czy to dużo czy mało, gdyż jest to mój pierwszy blog. Liczę, że będzie Was znacznie więcej.

Zarobki z bloga

        Uczestniczę w kilku programach partnerskich oraz na blogu są wyświetlane reklamy kontekstowe, które również przynoszą większe, bądź mniejsze zyski. Wszystkie pieniądze, które otrzymam z reklam będą inwestowane. Informacja o wysokości zarobku zostanie zaktualizowana w portfelu wówczas, gdy pieniądze wpłyną na konto. W podsumowaniu będzie zamieszczona szacunkowa kwota, która została wypracowana w danym miesiącu.

AdSense : 24,09 euro x 3,98 = 95,87 zł
AdTaily: 2,95 zł
System partnerski Bankier.pl: 0 zł
ComperiaLead: 0 zł
Novem: 110, 50 zł

CPMprofit: 0,92 zł

Suma: 210,24 zł

        Moim zdaniem całkiem przyzwoicie jak na pierwszy miesiąc bloga i brak jakiegokolwiek doświadczenia w tej dziedzinie. Uważam, że może być tylko lepiej. Zakładając bloga, nie miałem pojęcia, że można mieć dzięki temu jakieś pieniądze. Dziękuję, bo to głównie dzięki Wam udało się taką sumę osiągnąć. Reklam na blogu jest dość sporo, ponieważ chciałem sprawdzić, które będą najefektywniejsze. Za dwa miesiące zostaną dwie, góra trzy reklamy.
        Suma wszystkich aktywów, które obecnie posiadam to 3345,2 zł, nie wliczając zarobków z bloga. Jest to tylko 0,33 % tego co chciałbym osiągnąć. Przede mną długa droga do miliona. Wierzę, że się uda!

Cele na sierpień:
- sprzedać 10 akcji JSW,
- zamknąć konto maklerskie w BGŻ i otworzyć nowe w innym banku,
- zaoszczędzić 50 zł,
- zrobić analizę jednej spółki i zainwestować w nią 500 zł,
- napisać 9 postów,
- zwiększyć zarobki z bloga do 215 zł,
- przeczytać jedną książkę finansową.

        Są to cele, które nie powinny być trudne do zrealizowania. Jedyną przeszkodą może być brak czasu, gdyż od połowy sierpnia zaczynam półtora-miesięczny staż w ESRI Polska. Mam nadzieję, że nie przeszkodzi mi to w blogowaniu. Pozdrawiam i życzę Wam udanych wakacji, bo pogoda ma wreszcie się poprawić.

1 komentarz:

  1. Muszę przyznać, że dochody z Adsense są naprawdę wysokie jak na nowy blog.

    Ja tyle chyba po pierwszym roku zarobiłem.

    OdpowiedzUsuń