29 sierpnia 2011

Pozycjonowanie bloga



Chciałbym przedstawić kilka moich przemyśleń dotyczących pozycjonowania mojego bloga oraz jak to robię w praktyce. Nie poświęcam na to zbyt dużo czasu, a wszystkie informację zdobyłem z Internetu, podpatrując bardziej doświadczonych blogerów. Skupie się tylko na domenie blogspot.com z racji tego, że właśnie tam mam swojego bloga, jednak polecam korzystanie chociażby z wordpressa, gdyż tam mamy trochę więcej możliwości pozycjonowania. W grudniu moja strona miała page rank 3, a dojście do tego poziomu zajęło mi mniej niż pół roku. Tylko i wyłącznie sposobami opisanymi poniżej.

        1. Google AdWords
        Jak chyba większość blogerów korzystam z tego dobrodziejstwa. Pomaga mi w wyborze tytułu oraz słów kluczowych do każdego posta. Przydatne narzędzie również przed założeniem własnej strony. Należy wejść w zakładkę narzędzia i analiza, a następnie w narzędzie propozycji słów kluczowych. Po wpisaniu określonego wyrażenia otrzymamy informacje o miesięcznych wyszukiwaniach lokalnych i globalnych oraz o stawce za koszt kliknięcia, jeśli będziemy chcieli skorzystać z płatnego reklamowania naszego bloga w wyszukiwarce Google.

        2. Katalogi stron i blogów

        Korzystam z agregatorów blogów takich jak Blogi finansowe oraz Polskie blogi finansowe. Dodatkowo umieściłem własne linki w takich katalogach jak Blogtopsites, Najlepsze blogi i Blog catalog. Istotne jest także to, że linki do mojego bloga mogą znaleźć reklamodawcy na takich serwisach jak chociażby adtaily(reklamy z prawej strony) lub ad kontekst (reklamy u góry bloga).

        3. Etykiety

        Podczas pisania każdego posta umieszczam słowa kluczowe w polu etykiety. Korzystam przy tym z narzędzia propozycji słów kluczowych Google AdWords. Staram się umieścić słowo najbardziej pasujące do całego tekstu i sprawdzam jak często jest ono wpisywane w wyszukiwarki. Ciężko wypozycjonować przez to mojego bloga na dość często używane słowa kluczowe, jednak może za 5-10 lat dzięki tym zabiegom moja pozycja w wyszukiwarkach będzie o wiele lepsza. Na to liczę.

        4. Linkowanie do swojej strony

        Staram się od czasu do czasu wchodzić na różne fora, strony i blogi powiązane z tematami o których piszę. Umieszczam tam wtedy swoje uwagi, sugestię lub pytania i dodatkowo link do powiązanego tematu na moim blogu. Zamiast tego można również umieścić własny link w podpisie, a wówczas w każdym naszym wpisie będzie można zauważyć nasz link.

        5. Linkowanie pomiędzy swoimi podstronami

        Korzystne jest także wstawianie linków do wcześniejszych postów na własnym blogu, podczas nowego wpisu. Nie jest to tak skuteczne jak wcześniej wspomniane czynności, jednak ma dodatkową zaletę. Użytkownik, który czyta naszego posta, może automatycznie przejść do kolejnych powiązanych wpisów i więcej czasu spędzi na naszym blogu.

        6. Dodawanie transkrypcji do filmów

        Nie korzystałem jeszcze z tej metody, jednak wiem, że Google daje dzięki niej dodatkowe punkty do pozycjonowania. Także, jeśli masz na swoim blogu jakieś własne filmy, warto abyś zamieścił pod nimi również transkrypcję. Zyskasz dzięki temu setki dodatkowych słów kluczowych.
        Google najlepiej pozycjonuje strony jak najstarsze, strony do których linkują inni oraz strony na których użytkownicy wymieniają się informacjami i co najważniejsze WRACAJĄ. Oto kilka przydatnych linków, które pomogą Ci wypozycjonować stronę lub bloga:
        Pamiętaj jednak, że to czas najbardziej wpływa na wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Trzeba się zatem uzbroić w cierpliwość i konsekwentnie pracować nad rozwojem naszego bloga. Efekty nie będą natychmiastowe i trzeba o tym pamiętać.

        Jak wcześniej pisałem, moje doświadczenie jest dość mizerne, dlatego liczę na Twoje sugestie i uwagi. Jak Ty pozycjonujesz swojego bloga/stronę? Z czego korzystasz?Pozdrawiam, Łukasz

3 komentarze:

  1. Jak? Normalnie: treści, treści, treści. I trochę linków ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe porady. Trzeba skupić się przede wszystkim na optymalizacji swojej strony oraz na zdobywaniu wysokiej jakości linków prowadzących do niej. Nie każdy radzi sobie z tym samodzielnie, dlatego dobrym pomysłem jest skorzystanie z usług agencji marketingu internetowego. Poza pozycjonowaniem można poprawić widoczność swojej strony poprzez wykupienie reklamy w wyszukiwarce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przystępnie wyjaśnione podstawy, co do katalogowania to polecam zapoznać się z listą najlepszych katalogów w PL na stronie rank.pl. Co do etykiet - pamiętaj o dodawaniu atrybutów alt do obrazków.

    OdpowiedzUsuń