29 sierpnia 2011

Biznes na kontenerach



Powracam do publikowania postów dotyczących pomysłu na własną działalność gospodarczą. Tym razem opiszę biznes polegający na wynajmie kontenerów, których używa się na budowach, pracach sezonowych lub podczas sytuacji kryzysowych. Jednak, aby otworzyć taki biznes, należy posiadać dość spory kapitał i nie wystarczy kilka tysięcy złotych, jak chociażby w biznesie choinkowym. Największe zyski będą od marca do listopada, gdyż wtedy wykonuje się najwięcej prac budowlanych. Jednak patrząc na tegoroczną zimę, można powiedzieć że w Polsce buduje się cały rok. Biznes polega na zakupie działki gdzie będziemy mogli magazynować nasze kontenery, następnie na zakupie różnych kontenerów,budowie strony internetowej i prowadzeniu marketingu. Transport kontenerów będzie zlecany firmie logistycznej. Najlepiej gdybyśmy znali osoby mające firmę budowlaną.


        Najważniejsze będzie znalezienie tanich kontenerów, taniej firmy transportowej oraz zaufanych odbiorców. Należy zrobić wszystko, aby początkowe koszta były jak najmniejsze. Idealne rozwiązanie to posiadanie średniej działki, dostęp do tanich kontenerów oraz znajomości w branży budowlanej. Te elementy wpłyną na szybszy rozwój naszej firmy.

Klienci

        W stu tysięcznym mieście jest około 400 firm budowlanych, z czego naszymi usługami może być zainteresowanych 10 firm. Zawsze można rozszerzyć działalność na dalsze okolice, jednak powinno to być związane z długofalowym planem rozwoju przedsiębiorstwa. Na początku nie warto rzucać się na szeroką wodę. Przyjmijmy średnio że firmy będą chciały wynająć miesięcznie 1 kontener biurowy, 1 kontener socjalny, 4 kontenery magazynowe i 6kontenerów mieszkalnych.

Koszta początkowe

4 kontenery biurowe, 4 kontenery socjalne, 8 kontenerów magazynowych i 10 kontenerów mieszkalnych- 36000+32000+40000+95000=203 000 zł
1000 zł- strona internetowa i hosting
30 000 zł- działka
4000 zł ? marketing (prasa lokalna, radio, ulotki, banery)
500 zł- założenie firmy
1800 zł- pracownik jeśli sami nie damy rady
400 zł- księgowa

Razem: 240 700 zł

Koszty stałe:

1800 zł- pracownik
400 zł- księgowa
350 zł- ZUS
5000 zł- transport
500 zł- marketing
100 zł- abonament telefoniczny

Razem: 8150 zł

Dochód, wersja mini/maxi:
kontener biurowy: 2000 zł/6000 zł
kontener socjalny: 1500 zł/4500 zł
kontenery magazynowe: 4000 zł/6000 zł
kontenery mieszkalnych: 8000 zł/10000 zł

Razem: 15 500 zł/26 500 zł


Zysk minimalny- 7350, maksymalny- 18350 zł.


W zależności od zysku inwestycja zwróci się po 32 lub 13miesiącach.

miniBIZNESPLAN:
Branża: handel-usługi/budownictwo,
Produkt/Usługa: wynajem kontenerów na place budowy,
Zakres działalności: miasto i jego okolice,
Grupa docelowa: 10 firm budowlanych,
Co potrzebujemy: działka, kontenery, stronę internetową,240 000 zł
Szacunkowe koszta początkowe: 240 700, stałe 8150 zł.
Szacunkowy dochód: 15 500-26 500 zł,
Zyski: minimalny- 7350 zł, maksymalny- 18 350 zł.

        Warto wziąć pod uwagę różne nieprzewidziane sytuacji i mieć zawsze w zapasie rezerwę finansową. Nad biznesem powinny się głównie zastanowić osoby pracujące w branży budowlanej lub dobrze ją znające oraz posiadające dość spore oszczędności (ewentualnie zdolność kredytową na 240000 zł).

A Ty co sądzisz o tym biznesie? Czy da się na nim zarobić?

48 komentarzy:

  1. Trzeba wziąć pod uwagę, że na rynku istnieje sporo takich firm, w tym kilka bardzo solidnych o ugruntowanej pozycji jak np. Transplanner- sprzedają, wynajmują i transportują kontenery magazynowe, budowlane itp. (wszystkie rodzaje właściwie) Zasięg na cały kraj i UE. Gigantyczna konkurencja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ze swojej strony mogę polecić firmę Euro Mega http://www.euro-mega.com.pl/. Dostępne są wszystkie rodzaje kontenerów mieszkalnych i użytkowych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jezusie Nazarejski, co za bzdury...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja myślę, że podobnie jak Joanna, że trzeba wziąć pod uwagę, że istnieję dość dużo takich firm. Ja osobiście stawiałaby na coś związanego z wyposażeniem magazynów tak jak np tutaj http://nedcon.pl/regaly-wjezdne. Myślę, ale mogę się mylić, że to jednak jeszcze dość niszowy temat na rynku

    OdpowiedzUsuń
  5. Własny biznes to jest to. Wysokie wynagrodzenie, własne warunki - można o wiele więcej osiągnąć. Na stronie internetowej http://spolka.org/pl/spolki-na-sprzedaz-102 znajdziecie masę fajnych spółek do zakupienia, uważam, że warto. Każda taka firma to naprawdę istna rewelacja. Gotowe spółki są na starcie o wiele lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł świetny, tylko dość spory budżet na start.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdyby ktoś do własnego biznesu potrzebował magazynu to z doswiadczenia mogę polecić tę firmę http://nedcon.pl/. Naprawdę można na nich polegać. Nie tylko dostarczają sprzęt, ale zaplanują powierzchnię całego magazynu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Biznes w kontenerach? Czego to ludzie nie wymyślą :D Ale w sumie dobry sposób na biznes ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. W każdym biznesie na pewno sprawdzą się dobre usługi księgowe. Obecnie coraz bardziej popularne stają się usługi online. Sama z takich korzystam już jakiś czas i jestem bardzo zadowolona. Lubie załatwiać rzeczy przez Internet, bo to dla mnie dużo wygodniejsze. Szczegóły znajdziecie tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe, ciekawe. Myślę, że ten biznes już od samego początku będzie potrzebował dobrych systemów do zarządzania tymi wszystkimi kontenerami. Ja mogę Ci jeśli chcesz polecić jeden, z którego sama korzystam. Kliknij tutaj i sprawdź szczegóły.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kontenery magazynowe mają bardzo dużo zastosowań. Np. coraz bardziej popularniejsze są kontenerowe domki. Ciekawa sprawa. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysł na biznes. Szef ostatnio kupił jeden taki kontener biurowy (coś w tym stylu) ale wtedy do głowy by mi nie przyszło, że na tym można zrobić taki interes :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak widać na wszystkim można zrobić interes i zarobić.Kontenery czy ciastka,jeżeli się sprzedają,mają dobrą reklamę i są porządnym produktem to zawsze będzie można na tym zarobić i zbudować sobie dobrą markę na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiedza i praktyka jest najważniejsza w prowadzeniu biznesu a informacja jest kluczem do sukcesu w biznesie

    OdpowiedzUsuń
  15. W Ramal title="kontenery i biura handlowe">http://www.ramal.pl/ oferujemy tylko i wyłącznie solidne konstrukcje. W sam raz do użytku handlowego.

    OdpowiedzUsuń
  16. W prowadzeniu własnej firmy dużą rolę odgrywa dobrze prosperujące biuro. Aby sprawnie zarządzać firmowymi papierami powinno się je wyposażyć w różne sprzęty i akcesoria. Moim zdaniem warto jest posiadać m.in. drukarkę, skaner, niszczarkę, a także gilotynę oraz trymer do papieru - https://somax.eu/47-gilotyny-i-trymery. Dzięki takim urządzeniom zarządzanie i przygotowywanie dokumentów staje się o dużo łatwiejsze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie bardzo wiedziałbym jak taki biznes na dobrze rozkręcić więc nawet nie bardzo się tym interesuję. Wiem, że w przypadku przesyłania kontenerów wiele służb przybija stemple https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/stempel-do-laku-referentka/ wraz z lakiem, aby dobrze określić dokument przewozowy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakby rzeczywiście te biznesy się tak rozkręcały prosto, jak to jest napisane. Według mnie każdy powinien zająć się tym czego akurat poszukuje lub co akurat lubi.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wydaje mi się, że jeśłi chodzi o transport takich kontenerów przez ocean warto jest nie zapomnieć o odpowiednim pochłaniaczu wilgoci. U nas kupuje się takie w sklepie Pro-trans i jak na razie sprawdzają się one świetnie. Polecam i wam zainwestować w taki sprzęt. Na prawdę warto

    OdpowiedzUsuń
  20. grzesiek jedynak31 lipca 2019 08:22

    Super wpis!

    OdpowiedzUsuń
  21. Interesujące, uważam że ten biznes już od początku potrzebuje jakiegoś sprawdzonego modelu biznesowego, w oparciu o który będzie działał. To podstawa jak chodzi o sukces na rynku. Koniecznie o tym pomyśl!

    OdpowiedzUsuń
  22. W Ramal http://www.ramal.pl/ stawiamy na atrakcyjne ceny. Dlatego z naszych usług korzysta wiele firm z całej Polski.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki za bardzo konkretne zestawienie. To prawda, że z konkretnym biznesplanem, można odnieść sukces w każdej branży :) Tym bardziej, że w wielu przypadkach nie trzeba mieć nawet wielkiego wkładu własnego. Można liczyć na wiele dofinansowań, albo tani kredyt, które dobrze zainwestowane mogą w krótkim czasie przynieść konkretne zyski :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Na pewno jeśli planujecie zrobić biznes na kontenerach będziecie potrzebować doświadczonej firmy zajmującej sie ich transportem. W tym celu polecam wam kontakt z hds marcinkiewicz . Mają oni spore doświadczenie w transporcie właśnie kontenerów i na pewno będziecie zadowoleni z ich usług

    OdpowiedzUsuń
  25. Pomysł na biznes całkiem niezły… Tymczasem kontenery wykorzystuje w swej codziennej pracy firma Eko-City https://eko-city.com.pl/. To firma, która wynajmuje kontenery na gruz i śmieci. Działa na terenie Wrocławia i okolic. Co istotne, na brak klientów nie narzeka.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nawet w takim miejscu zarządzanie zasobami ludzkimi to bardzo ważna i potrzebna rzecz w każdej firmie i koniecznie każdy powinien pomyśleć o dobrej organizacji kadr. Zerknijcie sobie na stronę http://be-first.pl/co-wchodzi-w-zakres-obslugi-kadr/ aby poznać wszystkie szczegóły. Wtedy dowiecie się, jaki jest zakres obsługi kadr.

    OdpowiedzUsuń
  27. Każda, dobrze rozwijająca się firma potrzebuje właściwego wsparcia technicznego. Dlatego wiele biznesów decyduje się na systemy wsparcia jak to oferowane przez https://www.teta-air.pl/. Pozwala ono znaczenie skrócić i zautomatyzować liczne procesy zachodzące wewnątrz firmy, czym zwiększa ogólna wydajność

    OdpowiedzUsuń
  28. Prowadzenie biznesu to nie taka prosta sprawa

    OdpowiedzUsuń
  29. Działalność przy wykorzystaniu kontenerów to świetna sprawa, w dodatku ekonomiczna.

    OdpowiedzUsuń
  30. Podczas remontu taki kontener na odpady budowlane jest niezbędny.
    http://pomysl-na-milion.blogspot.com/2011/08/biznes-na-kontenerach.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Sam nie raz korzystałem z usług firmy wynajmującej kontenery. Najlepiej wybierać takie, które oprócz wynajmu oferują również wywóz gruzu. Wtedy nie musimy się już o nic martwić.
    https://www.klin.waw.pl/wywoz-gruzu

    OdpowiedzUsuń
  32. Wynajem kontenerów i wywóz odpadów oferuje firma https://www.skip.bialystok.pl/wywoz-gruzu. To bardzo wygodna opcja.

    OdpowiedzUsuń
  33. Myślę, że w takiej sytuacji wchodzi to trochę we współpracę zagraniczną więc na pewno musimy pamiętać o podatkach np. w Unii Europejskiej. Ja w takim przypadku korzystam z usług firmy https://taxology.co/pl/ aby poprawnie rozliczać podatki za granicą.

    OdpowiedzUsuń
  34. Własna firma to spora odpowiedzialność w kontekście ryzyka. Warto przed założeniem wszystko przemyśleć, przeprowadzić analizę SWOT. Niezależnie w jaki biznes wstąpisz warto zainwestować w system liczenia klientów, który w znacznym stopniu pozwoli Ci zrozumieć potrzeby klientów.

    OdpowiedzUsuń
  35. Uważam, że firmy wynajmujące kontenery są bardzo pomocne i potrzebne. Podczas byle remontu powstaje mnóstwo gruzu, którego zgromadzenie i wywóz bez tych firm byłyby jeszcze bardziej kłopotliwe.
    https://kontenerek.info/

    OdpowiedzUsuń
  36. Zainwestuj w lajki na Instagramie. Social proof pozwoli sprzedać wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Każdy pomysł na biznes jest dobry o ile wszystko będzie dobrze zorganizowane.
    https://onepower.app/

    OdpowiedzUsuń
  38. Każdy biznes powinien mieć swoją strony www gdynia. Bez strony będzie trudny do znalezienia dla klienta w internecie a przecież reklama w sieci to podstawa w dzisiejszych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  39. fajny blog! będe częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  40. Wymyślenie dobrego biznesu może być trudne, ale istnieje kilka kroków, które mogą pomóc Ci w rozpoczęciu procesu. Przede wszystkim sprawdź, jakie potrzeby mają ludzie, jakie produkty lub usługi są popularne, a które wciąż są niedostatecznie rozwinięte. Możesz skorzystać z raportów rynkowych, analizy konkurencji, badań ankietowych i innych źródeł.

    OdpowiedzUsuń
  41. Zgadzam się, zmiana pracy po 50-tce nie jest łatwa, ale pamiętajmy, że doświadczenie to nasza największa siła.

    OdpowiedzUsuń
  42. Przyznam że bardzo zaciekawiły mnie informacje w tym wpisie.

    OdpowiedzUsuń
  43. Otwierając sklep w agencji, korzystasz z jej doświadczenia i wsparcia. To doskonały pomysł na biznes dla osób, które chcą uniknąć początkujących błędów.

    OdpowiedzUsuń