29 sierpnia 2011

Rozpoczęcie inwestowania na giełdzie



Jak pewnie wiecie, jednym z moich celów na sierpień było otworzenie nowego konta maklerskiego. Obecny rachunek w BGŻ nie spełniał moich oczekiwań i jednocześnie był drogi. Miałem dwie opcje do wyboru: XTB lub Alior Bank. Wybrałem tą drugą opcję i dzisiaj założyłem rachunek maklerski w Alior Banku. Mam nadzieję, że był to słuszny wybór. Dla osób, które również chcą założyć u nich rachunek opisałem jak wygląda proces instalacji programu do notowań online.


        Nie chciałem zakładać u nich konta osobistego, natomiast korzyść jest taka, że pieniądze które mamy dostępne na RORze, automatycznie są przelewane na konto maklerskie i dodatkowo możemy sobie założyć konto oszczędnościowe, na którym będą umieszczone pieniądze, z których aktualnie nie korzystamy. Oprocentowanie wynosi 4% w skali roku.

        W najbliższym czasie zamierzam opublikować cykl porad, dotyczących analizy fundamentalnej. Będą to informacje na podstawie wiedzy, którą sam w tym czasie będę zdobywał. Doświadczeni inwestorzy będą mogli wskazywać mi błędy, które popełniam w trakcie analizy fundamentalnej, a dla początkujących będzie to pigułka, dotycząca jednej z metod inwestycyjnych.
        
        Chcę maksymalnie do października wyszukać trzy spółki, w które zainwestuję kapitał na dłuższy okres. Będzie to jedna spółka z WIG20, jedna mniejsza z GPW i jedna z  NC. Mam nadzieję, że do tego czasu uda mi się stworzyć odpowiednią strategię.

Czy Twoim zdaniem wybrałem najlepszy obecnie rachunek maklerski? Na co głównie powinienem zwrócić uwagę przy analizie fundamentalnej?

2 komentarze:

  1. Inwestowanie na giełdzie wymaga zdecydowania, szybkiego podejmowania decyzji i na pewno sporego szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe informacje. Super wpis.

    OdpowiedzUsuń