29 sierpnia 2011

Rozpoczęcie inwestowania na giełdzie



Jak pewnie wiecie, jednym z moich celów na sierpień było otworzenie nowego konta maklerskiego. Obecny rachunek w BGŻ nie spełniał moich oczekiwań i jednocześnie był drogi. Miałem dwie opcje do wyboru: XTB lub Alior Bank. Wybrałem tą drugą opcję i dzisiaj założyłem rachunek maklerski w Alior Banku. Mam nadzieję, że był to słuszny wybór. Dla osób, które również chcą założyć u nich rachunek opisałem jak wygląda proces instalacji programu do notowań online.


        Nie chciałem zakładać u nich konta osobistego, natomiast korzyść jest taka, że pieniądze które mamy dostępne na RORze, automatycznie są przelewane na konto maklerskie i dodatkowo możemy sobie założyć konto oszczędnościowe, na którym będą umieszczone pieniądze, z których aktualnie nie korzystamy. Oprocentowanie wynosi 4% w skali roku.

        W najbliższym czasie zamierzam opublikować cykl porad, dotyczących analizy fundamentalnej. Będą to informacje na podstawie wiedzy, którą sam w tym czasie będę zdobywał. Doświadczeni inwestorzy będą mogli wskazywać mi błędy, które popełniam w trakcie analizy fundamentalnej, a dla początkujących będzie to pigułka, dotycząca jednej z metod inwestycyjnych.
        
        Chcę maksymalnie do października wyszukać trzy spółki, w które zainwestuję kapitał na dłuższy okres. Będzie to jedna spółka z WIG20, jedna mniejsza z GPW i jedna z  NC. Mam nadzieję, że do tego czasu uda mi się stworzyć odpowiednią strategię.

Czy Twoim zdaniem wybrałem najlepszy obecnie rachunek maklerski? Na co głównie powinienem zwrócić uwagę przy analizie fundamentalnej?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz