29 sierpnia 2011

Książki które warto przeczytać



Trzy dni temu pisałem o książkach dla początkujących, którzy chcą rozpocząć swoją drogę ku niezależności finansowej i budowaniu pasywnego dochodu. Zawarłem tam tylko cztery pozycje, które obecnie sprzedaje po okazyjnych cenach. W tym wpisie natomiast, chciałbym przedstawić, jakie książki przeczytałem przez rok oraz jakie w najbliższym czasie mam zamiar przestudiować. Oprócz nich poświęciłem wiele godzin na oglądanie w Internecie wykładów i konferencji.



        Nie ukrywam, że wiele godzin było zmarnowanych. Jednak czasami jedno zdanie, jeden rozdział lub jedno słowo zmieniło całkowicie moje nastawienie, zarówno do inwestowania, jak i do życia. Poniżej zaznaczyłem te książki, które zrobiły na mnie największe wrażenie lub mają w sobie wiele cennych porad i informacji.

Przeczytane książki:
4 godzinny tydzień pracy- Ferriss
5 prostych kroków, jak wykreować pomysł na rentowny biznes- Mateusz Woźniak
50 dzieł klasyki dostatku i bogacenia się
ABC Jak inwestować w nieruchomości- Ken McElroy
Analiza fundamentalna- John Ritchie
Analiza techniczna rynków finansowych- Murphy
Bliżej sukcesu- Mateusz Chłodnicki
Bogaty, biedny. Po prostu różni mentalnie- Eker T. Harv
Co jest naprawdę ważne w internetowym marketingu- Piotr Michalak
Giełda, wolność i pieniądze- Tharp
Inwestycyjny poradnik bogatego ojca- Kiyosaki Robert
Jak zwiększyć efektywność swojej firmy- Piotr Michalak
Kiedy sprzedawać akcję- Cassidy
Kwadrant przepływu pieniędzy- Kiyosaki Robert
Maksimum osiągnięć- Brian Tracy
Młody, bogaty rentier- Kiyosaki Robert
Myśl i bogać się - Napoleon Hill
Najskuteczniejsze narzędzie w e-biznesie!- Damian Daszkiewicz
Największy sekret robienia pieniędzy ? Joe Vitale
Nauka jak zostać bogatym- Wallace Wattles
Niezwykła droga do bogactwa- Dore
Paradoks Nieoczekiwanych Zysków- Jay L. Abraham
Sztuka spekulacji- Zenon Komar
Tydzień z milionerem- Tomasz Woźny
Wolność finansowa dzięki inwestowaniu w nieruchomości- S. Muturi, R. Zduńczyk
Wykorzystaj swoje silne strony - M.Buckingham
Zawód inwestor giełdowy- Elder
Zjedz te żabę- Brian Tracy

Poniżej natomiast wypisałem książki, które przez najbliższy rok mam zamiar przeczytać:

ABC Sprawozdań Finansowych- Szczypa Piotr, Gos Waldemar, Hońko Stanisław
Dlaczego Chcemy, Żebyś był Bogaty- Trump Donald, Kiyosaki Robert
Doradztwo Finansowe w Polsce- Waliszewski Krzysztof
Jak Czytać Sprawozdania Finansowe- Tracy John A.
Jak pisać dobre e-maile- Nancy Flymm, Tom Flynn
Jak pomnożyć źródła swoich dochodów- Allen Robert G.
Jak Założyć i Prowadzić Własną Działalność Gospodarczą- Mućko Przemysław
Jak zostać przedsiębiorcą. Stwórz własny biznes- Judson Bruce
Jednominutowy Przedsiębiorca- Blanchard Ken, Hutson Don, Willis Ethan
Jednoosobowa Firma- Młodzikowska Danuta, Bjorn Lunden
Milion w Zasięgu Ręki. Poradnik Zarządzania Finansami- Karsznia Maciej
Myśl i bogać się - Napoleon Hill
NewConnect - Nowa Szansa na Duże Zyski- Jagielnicki Adam
Obudź w Sobie Olbrzyma. I Miej Wpływ na Całe Swoje Życie-Od Zaraz!- Robbins Anthony
Pieniądze Lubią Zarabiać. Podręcznik Skutecznego Inwestora- Shipman Mark
Powiększanie bogactwa. Nowe reguły gry w gospodarce opartej na wiedzy- Thurow Lester C.
Racjonalne Inwestowanie- Lipiński Marek
Start. Jak Uruchomić Własną Firmę- Duncan Kevin
Strategie Inwestycyjne- Jóźwicki Rafał
Tworzenie Biznesplanu dla Bystrzaków- Tiffany Paul, Peterson Steven D.

        W 420 dni przeczytałem w sumie 30 książek dotyczących rozwoju osobistego, giełdy, nieruchomości i biznesu. Czytanie jednej zajęło mi więc średnio 14 dni. Uważam, że jest to przyzwoity wynik. Do maja mam zamiar przestudiować 27 książek, które powyżej wymieniłem. Mam nadzieję, że czas pozwoli i uda mi się ten cel zrealizować.

Która książka wywarła na Tobie największe wrażenie? Czy poleciłbyś jeszcze jakąś, której zabrakło na tej liście?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz