12 października 2014

Pełna moc motywacji 1


Na podstawie mojej wiedzy, doświadczenia i tego co się w ostatnim czasie dzieje z moim życiem chciałbym na blogu zapoczątkować pewien cykl artykułów motywacyjnych. Ich celem jest pokazanie procesu, który przyczynił się do radykalnie pozytywnych zmian w moim życiu.



Uświadom sobie, że tylko Ty jesteś odpowiedzialny za swoje życie!

To jakie masz osiągnięcia, jak wyglądają relacje z innymi ludźmi, jakość Twojego zdrowia i kondycja, praca, miesięczne dochody, długi oraz uczucia są wynikiem tylko i wyłącznie Twoich działań. Już czas abyś przestał szukać poza sobą odpowiedzi na pytanie dlaczego nie udało Ci się stworzyć życia o jakim marzysz. Dopiero gdy uznasz, że jesteś autorem wszystkiego, co dotąd stworzyłeś, będziesz mógł rozpocząć budowę przyszłości , jakiej pragniesz.

99% wszystkich porażek to porażki tych, którzy mają nawyk szukania wymówek. 
G. Washington  Carver

Jeśli dotychczas nie wszystko idzie po Twojej myśli, zadaj sobie pytanie: Jak do tego doprowadziłem? Co zrobiłem, lub czego nie zrobiłem doprowadzając do tej sytuacji? Czym skłoniłem daną osobę do takiego zachowania? Co następnym razem muszę zrobić inaczej, aby osiągnąć rezultat jakiego oczekiwałem?

W życiu masz kontrolę praktycznie tylko nad trzema rzeczami – nad myślami, które masz w głowie, nad wyobrażeniami, które sobie wizualizujesz oraz nad swoim zachowaniem podczas określonych sytuacji. Jeśli nie jesteś zadowolony z wyników, które są Twoim udziałem musisz zmienić swoje reakcje na nie. Zmień myśli negatywne na pozytywne, zmień swoje nawyki oraz przyjaciół. Jeśli nadal będziesz robić daną rzecz tak samo jak zawsze, to wciąż będziesz dostawał to samo co zawsze.

Bardzo istotna rzecz, którą ciężko było mi wytępić to narzekanie. Jednak uświadomiłem sobie, że narzekam tylko na to, z czym mogę coś zrobić. Czy słyszałeś, aby ktoś narzekał na grawitację? Wiemy, że narzekanie nic tutaj nie zmieni więc na to nie narzekamy! Narzekanie oznacza, że posiadasz punkt odniesienia do czegoś lepszego, jednak nie podejmujesz ryzyka, aby otrzymać ten lepszy stan rzeczy. Dlatego albo zaakceptuj, że jesteś w takiej, a nie innej sytuacji, weź za to pełną odpowiedzialność, albo podejmij działania i stwórz życie o jakim marzysz! To co mogę Ci podpowiedzieć to abyś nauczył się zastępować narzekanie podejmowaniem działań, dzięki którym osiągniesz pożądane działania.

Najprostszym sposobem na sprawdzenie co działa, a co nie jest spojrzenie na obecne wyniki swoich poczynań. Czy jesteś bogaty, czy nie, czy wzbudzasz szacunek, czy nie, czy utrzymujesz swoją idealną wagę, czy nie, czy jesteś szczęśliwy, czy nie. To wszystko. Weź w pełni odpowiedzialność za wydarzenia do, których dopuściłeś. Jedynym elementem, który może odmienić Twoją obecną rzeczywistość jest zmiana postępowania. Jeśli coś jest nie tak, chciałbyś coś zmienić, to tylko Ty możesz tej zmiany dokonać. Nie ma sensu się oszukiwać. Działaj, zmieniaj, żyj!

Powodzenia, Łukasz !

3 komentarze:

  1. Przydał by mi się taki kopniak motywujący do dzialania

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze określić sobie jakiś cel w życiu i dążenie do niego to całkiem dobra motywacja do działania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najciężej chyba jest zacząć, a później wchodzi w nawyk i działa!

    OdpowiedzUsuń